2008-07-28

Herr Panda – nu med bilder!

Fredagen som inleddes med ID-kortsansökan och dim sum i partikongressmiljö avslutades med nudelsoppa och inköp av en digitalkamera! Inga fler bilder skamlöst framgooglade och stulna från nätet – från och med nu har Hey Mr Panda Bear alldeles egna bilder. Undertecknad drabbades som alltid av köpångest samt separationsångest från min kära gamla Minolta systemkamera som jag köpte för min första sommarjobbslön, men jag insåg snart att den finns kvar och att den nya kameran var ett ypperligt köp.

Det är en Sony CyberShot T70 med 8 megapixel, 3 ggr zoom, gigantisk touchscreen (det är svårt att hitta någonstans att hålla på baksidan...) och den väldigt fåniga (tycker Jenny) alternativt ascoola (tycker Markus) funktionen ”Smile shutter”, som innebär att kameran inte tar kortet förrän alla på bilden ler! Så här ser den ut (bilden tagen i en spegel):



Nu kan vi även visa hur vi har bott den första månaden i Hong Kong, i vårt lilla rum på Lai Chi Kok Road i Mong Kok. Först en bild sett från dörren och in i rummet. Badrummet till vänster och mitt emot finns kyl och mikro (syns inte på bilden). Sedan inne i själva rummet (det finns en säng också), som synes ganska trångt...





Från fönstret till höger (med gardin för), kunde man för cirka en timma sen se följande utsikt. Det byggs en ny väldigt hög skyskrapa en bit bort – det var den jag var tacksam över när åskan gick.



Inga kommentarer: