2008-09-05

As time goes by

Igår var det två månader sedan vi kom hit till Hongkong. Tiden går fort. Ibland känns det som om det var igår som vi stod, svettiga, trötta och förvirrade, i en trång lobby i ett hus i utkanten av Mong Kok, undrandes om vi var på rätt ställe. Jag satt på en stol och vaktade våra väskor medan Markus begav sig ut på gatorna för att försöka hitta en dator - det telefonnummer till hyresvärdinnan som vi hade skrivit upp verkade inte stämma, men kanske fanns det rätta numret i ett mail någonstans. Jag satt och halvdåsade på stolen medan en rad personer gick förbi mig, på väg in eller ut; flera av dem tilltalade mig på kantonesiska - jag bara skakade på huvudet och såg beklagande oförstående ut. Till slut dök hyresvärdinnan upp och allt ordnade sig.

Ja ibland känns det som igår, men å andra sidan känns det också som om vi varit här i en evighet. Men mest känns det som om dagarna rusar förbi, och om tre och en halv månad är vi på väg hem till Sverige igen.

Nu har vi ju flyttat därifrån, men här kommer lite bilder från Mong Kok, som jag faktiskt kan sakna ibland.





1 kommentar:

Markus sa...

Vi kallar det ”the Mong Kok madness” och visst är det med blandade känslor man tänker tillbaka på det...