2008-12-08

Nedräkning...

Jag lovade för en tid sedan att jag skulle bli bättre på att skriva i bloggen, men så har det visst inte blivit. Vi har haft rätt fullt upp med besök på sistone, och sedan känns det också som att jag inte har så mycket att berätta längre. Man har vant sig rätt bra vid tillvaron här efter snart fem och en halv månad, och saker är inte längre nya och (fullt lika) förvirrande. Jag vet att siu mei är gott och beancurd äckligt, jag har fått ge upp mina uppfattningar om vad artighet är, jag kan äta med pinnar och vet att undvika Central en söndagseftermiddag, jag kan navigera runt de påträngande "copy handbag miss"-försäljarna i Tsim Sha Tsui och jag kan, om jag känner mig modig, stoppa en minibuss på kantonesiska ("Pa si sa wa mgoi". Ja, eller något liknande). Så på sistone har jag inte känt att jag har haft något spännande att berätta i bloggen. Och snart åker vi hem. Om tio dagar, för att vara exakt. Och om åtta dagar flyttar vi ut från vår lägenhet; vi ska bo på hotell de två sista nätterna för att undvika packningpanik och sånt. Det känns overkligt att det snart är slut.

Inga kommentarer: