2010-09-21

Digital tidsresa

Min jobbdator (som jag inte kommit åt förrän i söndags) är lite av en antikvitet. Förutom att den har en CRT-monitor (ni vet de där som är djupare än de är breda, motsatsen till platta) så verkar programvaran inte uppdaterats sedan 2002. Vad innebär det rent konkret kanske du frågar dig. Det innebär – hör och häpna – Mozilla istället för Firefox. ”Ja, men Firefox kör ju Mozilla under huven” kanske du säger då, varpå jag svarar: ja, men version 5, inte 1.2 som jag har på jobbdatorn! Den här versionen påminner starkt om Netscape, och jag längtar inte tillbaka till den tiden.

Men jag klagar inte, om jag bara kunde få ingå i den användargrupp jag borde tillhöra så att jag kan få något gjort någon gång kan jag stå ut med gamla webbläsare. Tyvärr verkar det vara ett ganska stort ”om”... jag känner mig som lökskalare: för varje lager jag skalar undan möts jag av ett nytt, och aldrig når jag kärnan... suck!

Tur att man har ~100 sidor avhandling att skriva också, annars skulle jag ju sitta sysslolös! :-)

1 kommentar:

pappa sa...

Skalar du långsamt får du mycket skrivet på detta sätt.
pappa