2010-09-17

Gosa Pinje

Det är ännu oklart vari det gosiga med barrträd ligger, men IKEA säljer i alla fall kuddar under namnet i titeln. Ahhh... äntligen ett vettigt huvudunderlag! Jag har med andra ord funnit mig till rätta i Mong Kok igen efter två års frånvaro, samt upprättat en stabil internetuppkoppling i hemmets lugna vrå. Vad har jag mer gjort den senaste tiden?
  • Låtit mina fingrar löpa över tangentbordet och komma ihåg mitt gamla datorsystemlösenord som fallit ur huvudet. Länge leve ryggraden!
  • Torkat av sagda tangentbord (behövligt trots att det inte är så gammalt, se den här posten).
  • Ätit Char Sui (grillat fläsk).
  • Fått en försmak av vad brittisk byråkrati har att erbjuda (– nej, fakturan räcker inte, har du inga boarding-kort kan vi ju inte veta att du faktiskt flugit hit – men, jag är ju här...).
  • Insett att ryggraden nästan på egen hand hittar rutten Lai Chi Kok Road–Prince Edward MTR–Choi Hung MTR–Minibusstationen–HKUST.
  • Repeterat ”Tsengmat kajgan tämon, timwihå kotage umen, please stand back from the doors” för mig själv tillsammans med tunnelbanerösten ett dussin gånger om dagen.
Men nu är det Gosa Pinje-dags! Klockan är ju ändå sju (i Sverige alltså). God natt!

Inga kommentarer: