2010-10-03

Captain's log, Earth date 101003

Jag vet: borde skriva oftare. Här är en lägesrapport från förra gången:
  • Har lärt mig grunderna i Scheme (modern dialekt av Lisp). Hehe... Hongkong börjar bli som en riktigt nördig variant av språkresa för mig: förra gången C++, denna gång Scheme. :-)
  • Har upptäckt att telefonen inte fungerat, fått SIM-kortet utbytt och därmed blivit av med hela telefonboken (vilket som tur är inte är någon särskilt lång historia här i Hongkong).
  • Har varit på bio och sett Inception (till slut), och tillfället till ära investerat i ett par öronproppar (tillsammans med varm tröja en nödvändigt på biografer här).
  • Har läst ut två böcker och köpt två nya. Funderar på om jag ska recensera böcker här (recensioner är ju ganska vanliga på den här bloggen)... kommentera gärna vad ni tycker om bokrecensioner, om ingen vill läsa dem tänker jag inte skriva dem.
  • Har skaffat mig en förkylning. :-´(
Det var nog det mesta. Hörs snart igen.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ja! Jag vill ha bokrecensioner! (såvida det inte är nördböcker typ "Nerdy applications of grammar in nerdy computational linguistic nerd systems")

Markus sa...

Umm... är lite osäker på Pratchett och Gibson, men i övrigt är det inga nörderier.

Jenny sa...

Pratchett och Gibson är inte nörderier, dom läser ju till och med jag! ;-)