2008-09-30

Resfeber!

Imorgon säger vi hej då till Hongkong för ett tag och åker på en 18-dagars rundresa i Sydostasien. Delar av Kambodja, Thailand, Malaysia och Singapore står på programmet.

Jag har fruktansvärd resfeber (tycker väl att jag borde ha vant mig av vid det vid det här laget, men icke...) och tror som alltid att det är något superväsentligt som vi har glömt eller missat. Suck. Just nu sitter jag och försöker motstå frestelsen att ringa till Vietnams ambassad IGEN för att dubbelkolla att man verkligen inte behöver transitvisum för mellanlandningen i Ho Chi Minh. När jag ringde sa ambassaden att det inte behövs, och jag vet verkligen inte varför de skulle ljugit då, men jag är ändå superhispig och kommer inte att bli lugn förrän vi är där på flygplatsen. Tur att jag har någon som står ut med mig och mina manier.

I övrigt är resan ganska organiserad, lite transporter är obokade och vi har ingen aning om var vi ska bo i Bangkok (2 nätter), men i övrigt är vi i princip "all set". Om någon som läser det här har varit i Bangkok och har ett tips på ett bra ställe för max 800-900 bath natten, så skriv en kommentar. Rent och fräscht är ett krav, eget badrum ett plus.

Nästa inlägg på herr panda blir iallafall från Siem Reap, Kambodja. Om inte, så fastnade vi utan transitvisum i Vietnam...

1 kommentar:

Markus sa...

Sorry, det var inte meningen att sätta din spådom på skam och lägga upp UST-bilderna innan vi åkte... :-)